De alpaca is een fascinerend dier

sjaal met alpaca's detail sjaal alpaca.2 detail sjaal alpaca.3

De alpaca is een fascinerend dier…ze communiceren onderling door een vriendelijk hummen, ze zijn voortdurend op zoek naar een mogelijkheid om te ontsnappen als de kudde bijeen in de kraal staat om geknipt te worden, de alerte blik in hun ogen, de oren waakzaam naar boven of achter gericht, de heerlijk zachte wol…

Afgelopen week hebben we mijn kudde alpaca’s in Huacahuasi bezocht om de wol van de dieren te knippen. Het idee is om dit jaar de wol van mijn kudde te verwerken in een aantal heel bijzondere weefsels. Maar eerst wordt de wol met de hand gesponnen en dat is een erg tijdrovend werk. Dus nog even geduld.

Een familie in de Peruviaanse hooglanden heeft voor mij een prachtige sjaal geweven van 100% alpacawol. De sjaal staat vol diverse afbeeldingen van een alpaca; zittend, liggend, slapend, lopend… De sjaal is aan twee kanten te bekijken, een donker bruine achtergrond met witte dieren en een witte achtergrond met donker bruine dieren. Heel bijzonder.

Ben je gefascineerd door de alpaca of een ander dier; Vogels, paarden…het is mogelijk om zo’n prachtige sjaal op bestelling te laten maken. Stuur dan een berichtje naar lisette.verkerk@gmail.com

Categorie: Blogs - geschreven door Lisette op 2 januari 2011 om 17:57