Plaza de Armas in Cusco

Plaza de Armas, CuscoDe Plaza de Armas is een schitterend plein dat wordt omgeven door verschillende historische gebouwen. Aan de ene kant van het plein staat de prachtige kathedraal, geflankeerd door twee kerken. Aan de ander kant bevindt zich een imposante Jezuïeten kerk. Aan de overige twee kanten staan koloniale gebouwen met zuilengalerijen waarin vele restaurants, bars en discotheken bevinden.

Voor de komst van de Spaanse veroveraars was Peru het hart van het rijk van de Inca’s, waarvan Cusco de hoofdstad was. Tussen de verovering in 1572 en de onafhankelijkheid in 1821 werd het land door Spanje bestuurd. Vanaf die tijd werd Peru afwisselend door militaire en burgerregeringen bestuurd. Ook wisselden dictators en democratische regeringen elkaar af.

Binnenkort is het weer feest! 28 Juli viert Peru de onafhankelijkheid! Daarom zijn de straten en pleinen in Cusco de hele maand juli versierd met de Peruaanse vlag.

Vanaf het balkon van een bar aan het plein had ik gisteren dit prachtige uitzicht op de versierde Plaza de Armas.

Ook de patiënten van Salud Mental gaan de gezamenlijke ruimtes versieren met slingers van crêpe papier in de kleuren van de Peruaanse vlag, rood en wit. Vanmorgen zijn we daar mee begonnen. Gelukkig hebben we nog drie weken de tijd want het schoot niet echt op vanmorgen.

Categorie: Blogs - geschreven door Lisette op 7 juli 2010 om 23:09